Het administratiekantoor biedt diensten

op de volgende terreinen:

 

Belastingadvies

Financieel advies

Financiële administratie

Personeel- en salarisadministratie

Financiële planning

Consultancy

Secretariële ondersteuning (management en administratie)

Startersbegeleiding

 

 

 

 

Belastingadvies

 

Zakelijke dienstverlening

Fiscale Advisering: onze fiscale dienstverlening richt zich met name op ondernemingen binnen het MKB. Ook als (vermogende) particulier bent u bij ons aan het juiste adres.

 

Onze fiscale dienstverlening beperkt zich niet tot het toepassen van de fiscale regeltjes. U mag van ons meer verwachten. Ook op het gebied van praktische zaken als uitstelregeling, aangiften inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, bezwaar- en beroepsschriften en communicatie met de belastingdienst ondersteunen wij u.

 

Of u nu ondernemer bent of particulier, u wordt bij ons optimaal fiscaal begeleid. In een persoonlijke sfeer, binnen een organisatie met korte lijnen en een flexibele instelling. Als sluitstuk van de fiscale advisering ondersteunen wij u bij het verzorgen en verzenden van al uw fiscale aangiften.

 

 

Particuliere dienstverlening

• Voorlopige teruggave hypotheekrente

• Voorlopige teruggave heffingskortingen

• Aangifte Inkomstenbelasting

• Bezwaar-en beroepsschriften

• Overige aangelegenheden

 

 

terug naar boven

 

 

 

 

Financieel advies

 

De klant verwacht van ons een goede en vertrouwelijke behandeling van zijn zaken. Tevens bestaat er steeds de ruimte om problemen te bespreken (ook na kantoortijd) en advies te krijgen over diverse financiële en bedrijfsmatige zaken.

 

 

terug naar boven

 

 

 

 

Financiële administratie

 

abWeKa werkt actief met u mee aan het opzetten en voeren van uw financiële administratie. Het uitgangspunt hierbij is úw onderneming en úw informatiebehoefte.

 

abWeKa adviseert u bij het opzetten of bijsturen van uw administratieve procedures (van schoenendoos tot managementinformatie) zodat u eenvoudiger kunt beschikken over de door u gewenste stuurinformatie.

 

Wij werken flexibel en op maat, al naar gelang de wensen van de klant. Qua administratie kunt u uw gegevens ongesorteerd aanleveren of alleen de kolommenbalans, waarna de jaarstukken door ons worden verzorgd.

 

Uw administratie wordt, indien gewenst, ook bij u thuis op uw computer bijgewerkt. Heeft u geen computer? Ook dit is geen probleem. Wij nemen dan voor de verwerking een laptop van ons kantoor mee.

 

 

terug naar boven

 

 

 

 

Personeel- en salarisadministratie

 

Personeelsadvies

Op het gebied van arbeidsrecht hebben wij ruime ervaring met de volgende zaken:

• Het adviseren bij en opstellen van arbeidsovereenkomsten en personeels- en huishoudelijke reglementen;

• Het toepassen van CAO-regelingen;

• Alle voorkomende vraagstukken op arbeidsjuridisch gebied.

 

Salarisverwerking

Als werkgever krijgt u te maken met aspecten die samenhangen met het in dienst hebben van personeel. Het voeren van een salarisadministratie is meer en meer een specialisatie aan het worden, dat om specifieke expertise vraagt. Denk daarbij aan de wet- en regelgeving rondom sociale zekerheid en de bepalingen in collectieve arbeidsovereenkomsten. Daarbij bestaat het voeren van een salarisadministratie uit veel werkzaamheden, zoals loonkostenberekeningen, ziek- en herstelmeldingen, Eerstedagmeldingen, het vervaardigen van loonstroken en het muteren van individuele gegevens. Redenen voor veel bedrijven om de salarisadministratie geheel of gedeeltelijk uit te besteden.

 

 

terug naar boven

 

 

 

 

Financiële planning

 

Estate planning

Letterlijk vertaald betekent het woord estate planning: nalatenschap of planning ten aanzien van onroerende zaken. Estate planning omvat echter meer. Estate planning is gericht op het zo goed mogelijk en gestructureerd regelen van de overgang van het vermogen (waaronder ook onroerende zaken) naar de volgende generatie, tegen zo laag mogelijke kosten.

 

Estate planning is door de wijzigingen van wetgeving op het gebied van inkomstenbelasting, successierecht en erfrecht een proces dat continue aandacht vergt. Bovendien zijn wijzigingen in het persoonlijke leven van invloed op de persoonlijke planning. Wij begrijpen dat estate planning een zakelijk én emotioneel proces is. Dat u niet exact wilt bepalen wat de volgende generatie met uw vermogen doet, maar dat u het wel graag zou willen beïnvloeden. Daarom stellen we de vraag achter de vraag en nemen we regelmatig ruim de tijd voor u en geven we u stof tot nadenken. Zodat u erop kunt vertrouwen dat het zo is geregeld als u het graag ziet.

 

abWeKa werkt hier samen met specialisten die voor u een overzichtelijke financiële planning opstellen. Daarnaast zijn wij reeds op de hoogte van uw persoonlijke situatie en beschikken over uw financiële gegevens.

 

 

terug naar boven

 

 

 

 

Consultancy

 

• Interim management

• Ondersteuning bij bedrijfsprocessen

 

Het opleidingsniveau van onze freelance finance professionals varieert van pbd tot en met hbo-plus.

 

 

terug naar boven

 

 

 

 

Secretariële ondersteuning

 

Voor cliënten die een tijdelijke ondersteuning wensen op het gebied van management en/of administratie kunnen wij een helpende hand bieden door personeel op uurbasis in te zetten.

 

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u het inzetten van externe professionals nuttig of noodzakelijk acht, zoals:

• Een afdeling moet worden gereorganiseerd, maar vacatures zullen later pas opnieuw worden ingevuld; op voorhand kunnen geen functies toegewezen worden

• Door ziekte, vacature, sabbatical leave, zwangerschap of andere oorzaken is er tijdelijke onderbezetting, maar ingezette ontwikkelingen mogen niet tot stilstand komen.

 

 

terug naar boven

 

 

 

 

Startersbegeleiding

 

Startende ondernemers

Een bedrijf opstarten doe je niet zomaar. Daar gaat heel wat aan vooraf; wat voor soort bedrijf wordt het, waar wordt het gevestigd, hoe krijgt u de financiering rond? Kortom; een eindeloze lijst. Wat het antwoord op bovenstaande vragen ook is, u heeft in ieder geval een gedegen ondernemingsplan nodig. Een goed doordacht ondernemingsplan vergemakkelijkt bovendien het verkrijgen van een eventuele financiering van de bank. abWeKa kan u hierbij prima van dienst zijn. Wij hanteren een speciaal starterstarief voor beginnende ondernemers bij het uitwerken van een goed onderbouwd ondernemersplan. Daarnaast kunnen wij u bij tal van overige financiële zaken helpen; het opzetten van uw administratie, fiscale zaken, automatisering en bedrijfseconomische adviezen.

 

Wij ondersteunen u als startende ondernemer onder andere bij:

• Begeleiding bij opstellen ondernemingsplan.

• Begeleiding bij financiering.

• Bedrijfseconomische advisering.

• Begeleiding bij opzetten administratie.

• Fiscale zaken.

 

 

terug naar boven

 

© 2022  abWeka B.V.